Poradnik powstał i powiązany jest z www.amedyk.pl
Aby zmienić sposób logowania do profilu zaufanego z logowania się przez bank na prosty sposób przez LOGIN i HASŁO należy wykonać kilka czynności.
Skrócona instrukcja jest następująca:
1. Klikamy opcję "Zaloguj się" na głównej stronie profilu zaufanego
2. Pod niebieskim przyciskiem "Zaloguj mnie" klikamy opcję "Nie pamiętam hasła"
3. wpisujemy login (nazwę użytkownika) oraz numer PESEL
4. Klikamy "Przypomnij/Nadaj hasło"
5. Na adres e-mail w profilu zaufanym przychodzi wiadomość z linkiem do zmiany hasła
6. Klikamy w link i ustalamy nowe hasło
7. Nowe hasło potwierdzamy kodem sms
8. Logujemy się do profilu zaufanego w celu weryfikacji poprawności działania.
Instrukcja obrazkowa krok po kroku poniżej.
Proszę naszykować: telefon komórkowy, kartkę by zapisać swój login czyli swój identyfikator użytkownika, hasło do swojego konta e-mail.
1. Proszę zalogować się na swój profil zaufany przez bank i wybrać "Mój profil zaufany"
2. Proszę zapisać zapisać "identyfikator użytkownika" oraz sprawdzić czy prawidłowy jest adres e-mai i numer telefonu.
3. Proszę się wylogować, klikając w niebieski trójkącik w prawym górnym rogu, a następnie w 'Wyloguj się"
4. Proszę otworzyć główną stronę profilu zaufanego: pz.gov.pl i kliknąć "Zaloguj się"
Aby zmienić sposób logowania do profilu zaufanego z logowania się przez bank na prosty sposób przez LOGIN i HASŁO należy wykonać kilka czynności.
Skrócona instrukcja jest następująca:
1. Klikamy opcję "Zaloguj się" na głównej stronie profilu zaufanego
2. Pod niebieskim przyciskiem "Zaloguj mnie" klikamy opcję "Nie pamiętam hasła"
3. wpisujemy login (nazwę użytkownika) oraz numer PESEL
4. Klikamy "Przypomnij/Nadaj hasło"
5. Na adres e-mail w profilu zaufanym przychodzi wiadomość z linkiem do zmiany hasła
6. Klikamy w link i ustalamy nowe hasło
7. Nowe hasło potwierdzamy kodem sms
8. Logujemy się do profilu zaufanego w celu weryfikacji poprawności działania.
Instrukcja obrazkowa krok po kroku poniżej.
Proszę naszykować: telefon komórkowy, kartkę by zapisać swój login czyli swój identyfikator użytkownika, hasło do swojego konta e-mail.
1. Proszę zalogować się na swój profil zaufany przez bank i wybrać "Mój profil zaufany"
4. Proszę otworzyć główną stronę profilu zaufanego: pz.gov.pl i kliknąć "Zaloguj się"
5. Proszę wpisać swój identyfikator użytkownika w okienku "Nazwa użytkownika lub adres e-mail" oraz kliknąć "Nie pamiętam hasła".
6. Proszę uzupełnić pola "Nazwa użytkownika" oraz "Numer PESEL"
7. Klikamy "Przypomnij/Nadaj hasło" ( jeśli już mamy hasło do loginu wtedy przycisk "Przypomnij/Nadaj hasło" będzie miał napis "Zmień hasło"), po chwili na adres e-mail podany w profilu zaufanym przychodzi wiadomość z linkiem do zmiany hasła. Proszę otworzyć swoją pocztę i klikamy w link i ustalamy nowe hasło (koniecznie trudne hasło i proszę je zapamiętać i nikomu nie ujawniać).
W tym momencie otrzymacie Państwo SMS z kodem, który należy wpisać jako potwierdzenie.
Wpisujemy otrzymany kod na stronie i klikamy niebieskie pole celem zatwierdzenia
8. Logujemy się do profilu zaufanego pz.gov.pl w celu weryfikacji poprawności działania. Wpisujemy zwój LOGIN - nazwa użytkownika i HASŁO - które sami ustaliliśmy.
Od tej chwili mamy wybór. Można logować się przez bank lub posługując się nazwą użytkownika i hasłem.
W przypadku zapomnienia hasła należy wykonać te same czynności i ustalić nowe hasło do logowania.
W innym wpisie opisałem zmianę sposobu autoryzacji podpisu z potwierdzania przez bank na łatwiejszy i szybszy przez kody sms-owe.
Ewentualne pytania i uwagi proszę umieszczać w komentarzach.
dzięks :)
OdpowiedzUsuńMnie interesuje zmiana loginu - czy jest to możliwe?
OdpowiedzUsuńMyślę, że wyłącznie możliwe przez założenie nowego profilu zaufanego i likwidację istniejącego ale powalczę i może uda się bez tego. Ale chyba niemożliwe bo w loginie to nawet wielkość liter ma znaczenie co jest dziwne.
Usuńmam ten sam problem/prośbę - też chcę zmienić login - nazwę użytkownika
OdpowiedzUsuńDziękuję za poradę zrozumiałą również dla starszego gościa😤
OdpowiedzUsuńCzy ktośz na kategoryczną i jednoznaczną odpowiedź na pytanie: "Czy mogę zmienić nazwę (login) użytkownika profilu zaufanego?"
OdpowiedzUsuńJeszcze tego nie zrobiłam, ale brawo za podpowiedzi 🙂
OdpowiedzUsuńZmiana loginu, w rozumieniu aktualizacja, jest niemożliwa. Trzeba założyć nowe konto. Według informacji na infolinii 'rządowej', możliwe jest, że część informacji/korespondencji zostanie "skojarzona" z nowym kontem w oparciu o PESEL. To wydaje się nad wyraż logiczne :) i byłoby wspaniale. Niestety zastrzegli się jednak, że nie jest to gwarantowane.
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję za poświęcony czas i "łopatologiczną" instrukcję. Pomogło ;)
OdpowiedzUsuń